Thursday, June 30, 2011

Keluarga

Dalam membentuk sebuah kehidupan keluarga yang bahagia. Semua yang berada di dalam rumah memainkan peranan yang penting.

Seorang ayah yang menjadi ketua di dalam sebuah keluarga haruslah memberi contoh yang baik kepada ahli keluarga yang lain. Selain bekerja untuk menyara kehidupan keluarga. Dia juga harus pandai membagikan masa untuk bersama keluarganya. Juga harus pandai membimbing mereka tentang ilmu dunia dan akhirat.

Untuk mengukahkan lagi, keuwangan keluarga ada setengah ibu-ibu harus keluar bekerja. Ibu juga banyak berkorban masa untuk keluarga selain bekerja, dia harus menguruskan keluarga agar keluarganya dapat menikmati-menikmati makanan yang bermutu dan pakaian bersih dan sempurna.

Anak-anak juga harus mematuhi kedua ibu bapa. Meraka harus tahu untuk menjaga hati orang tua dan membuat mereka bangga. Hubungan rapat, bertolak ansur dan antara memahan satu sama lain adalah amat penting agar kehidupan sebuah keluarga akan kekal bahagia. Anak amat juga akan dapat menjalani kehidupan yang sihat di dalam mahupun di luar rumah.

153 perkataan

No comments:

Post a Comment